Pohankové lívance s proteinem

Kdo by neměl rád čerstvé a nadýchané lívance? Sladká snídaně, která snad nikdy neomrzí a uděláte s ní velkou parádu před rodinou či známými. My jsme připravili vegan verzi lívanců z pohankové mouky a s proteinem, takže po téhle sladké snídani nebudou potřeba ani žádné výčitky.

 

 

Na lívance pro 2 osoby budete potřebovat:

  • 0,5 hrnku hladké pohankové mouky
  • 0,5 hrnku Nemléka (plnotučné, polotučné, ale použít můžete klidně i ochucené, třeba vanilkové nebo kakaové)
  • 1 až 2 polévkové lžíce oblíbeného proteinu (my používáme hrachovo-rýžový)
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 rozmačkaný zralý banán
  • špetka soli
  • kokosový olej

 

K hotovým lívancům použijte:

  • Nemáslo
  • oblíbený Nejogurt (doporučujeme kakaový)
  • dle chuti sirup na doslazení (agávový, datlový, rýžový..)
  • čerstvé borůvky
  • semínka, oříšky, kakaové boby dle vaší chuti

 

Postup:

Všechny suché ingredience promícháme, přidáme rozmačkaný banán a Nemléko. Ručně nebo šlehačem vytvoříme hustší těsto (hustší, než klasické palačinkové). Lívance budou díky šlehači krásně nadýchané, těsto se tak lépe spojí.

Na nepřilnavé pánvi rozehřejeme lžičku kokosového oleje a smažíme lívance. Průběžně můžeme olej přidávat. Z každé strany smažíme cca 1,5 minuty (podle síly desky/sporáku).

Lívance servírujeme s čerstvým ovocem, pokapané Nejogurtema sirupem dle chuti. Na závěr posypeme oříšky, semínky a dalšími ingrediencemi podle vlastní chuti.

TIP Nemléka: Nezapomene přidat kousek Nemásla na hotové lívance, výborně to zjemní jejich chuť.